Zakendoen in Duitsland

Zakendoen in Duitsland

Succesvol internationaal ondernemen volgens de ENTER-methode
Zakendoen in Duitsland biedt enorme kansen als je de Duitse cultuur en mentaliteit beter begrijpt. Het is weliswaar ons buurland, maar wie zaken met Duitsers wil doen, merkt dat de cultuur behoorlijk anders is. Dit kan leiden tot onbegrip en uiteindelijk onnodig mislukte deals.

Wil je succesvol zakendoen met Duisters, dan zul je toch moeten voldoen aan de eisen van Duitse zakenpartners en consumenten. Veel bedrijven verkopen producten en diensten met de slogan Made in Holland, maar dat is niet wat Duitsers verwachten. Ze rekenen op Made for Germany. Goed is niet goed genoeg; Duitsers rekenen op uitstekend.

Nina Krockow van Mind4Share schreef er een boek over: de ENTER-methode. In het boek worden vijf praktische stappen beschreven over succesvol zakendoen met Duitsland. Verder biedt deze uitgave bedrijven de kans om de deur te openen naar een van de sterkste economieën van Europa; een markt van ruim tachtig miljoen consumenten.

Het boek besteedt ook aandacht aan de beeldspraak, waar de Nederlandse taal vol mee zit en waar de Duitser moeite mee heeft. De schrijfster wijst tevens op het gevaar dat schuilt in het woordelijk vertalen van beeldspraak. Vertalingen van je website, brochures e.d. kun je dan ook het beste overlaten aan vertaalprofessionals.

Vertaalbureau TempoVertaler.nl verzorgde de editing van deze uitgave. Het vertaalbureau heeft een team van native Duitse vertaalprofessionals, dat de boodschap van commerciële teksten voor de Duitstalige markt haarfijn weet over te brengen.

Het boek is verkrijgbaar in de boekhandel, online en rechtstreeks bij de auteur.

ISBN: 978-94-6126-210-3 (240 pagina’s)

Terug naar blogs